Moto kurye taşımacılığında önemli unsur gönderinin mahiyetidir. Ancak gözden kaçan bir durum var. İlk önce gideceği yer sorulur. Kurye bölgeleri ne göre taşınacak malzeme fiyatlanır. Bu yüzden önce nereye gidecek diye sorulmaktadır. Tabi kurumsal şirketleri aradığınızda ilk önce nerden aradığınızı sorarlar.

Mesafeler kurye taşımacılığında önemlidir. Bu bir harita üzerinde bölünmüş bölgelerle tanımlanır. O bölgeler arasındaki çarpım tablosu her gönderi için farklı bir fiyat oluşturmaya engel olmak içindir. Bir bölgedeki yakın semtlere farklı fiyat verilmesin diye bu kolay yöntem seçilmiştir. Mesleğin başladığı ilk zamanlardan beri bu böyle sürmektedir. Bölge algoritmasını aşağıda bazı örneklerle anlatmaya çalışalım.

1. bölge şehrin merkezi olan Şişli, Beşiktaş, Beyoğlu ilçelerini kapsamaktadır. Bu ilçeler içinde kalan bütün semtler ve adresler aynı kapsamda kullanılmaktadır. Beyoğlu İstiklal caddesinden alınan bir gönderi Topkapı Cevizlibağ a gidecekse 1 bölgeden 5 bölgeye tarife uygulanır. Buradan anlaşılacağı gibi Cevizlibağ 5 bölge içerisindedir.

2 bölge Eminönü sirkesi bölgesini kapsar. burada Fatih ilçesi ikiye bölünen ilçelerden biridir. Daha öncesinde Eminönü ayrı bir belediye olduğu için bu yöntem kullanılmıştır. Sirkeci den alınan gönderi Kadıköy e gidecekse 2 bölgeden 3 bölge olarak tarifelindirler. Kurye burada arabalı vapuru kullanmamaktadır. Eğer gönderi çok acil se zamanı değerlendirmek için vapur yöntemi kullanılabilmektedir. Avrasya tüneli motosikletlere yasak olduğu için bu yöntemi kullanmaktayız.

Bölgesi farklı olan istisnalar

Kavacık tarifenin 8. bölgesinde yer almaktadır. Aslında 8 bölge içerisinde bulunan Kartal dan daha yakındır. ancak köprü maliyeti sebebiyle 8 bölge içerisinde kullanılmaktadır. Bazı önemli müşterilere Kavacık için 4 bölge değerlendirmesi de yapılabilmektedir. Kavacık taki gelişim yıllar önceki Maslak bölgesi gibi oluşmaktadır. Maslak ta yıllarca 6 bölge olmasına rağmen fiyatlandırmada 1 bölge olarak tarifelendirilmektedir.

Bölge ismi ne olursa olsun şehir sürekli gelişmektedir. Bu gelişim ekstra bölgeleri doğurmaktadır. Bu bölgeler normal bölgelerin dışında kalan ve daha fazla maliyet oluşturan yerlerdir. Örneğin Beylikdüzü bir ilçedir ancak 7 bölge dışında ekstra bölge kapsamındadır. Aynı Büyükçekmece, Avcılar ve Esenyurt gibi farklı fiyatlandırılmaktadır.

Kurye bölgeleri bu bağlamda en kolay tarifelendirme yöntemi olmaktadır