Bugün, Tam 24 saattir hala kendilerine ulaşılamamış Maden Şehitlerine üzülüyoruz.

Ağlıyoruz. Kaza ve risk analizine göre dünyanın en tehlikeli mesleği Maden işçiliği.

Çünkü yerin yüzlerce metre altında, insanın en temel ihtiyacı olan Temiz havadan yoksun olarak yapılan karanlık bir iş.

Çünkü toprağın o kadar altında kazı çalışmalarının ağır makinalar ve dinamit patlatma usulu ile yapıldığı bir meslek.

Kara Elmas denilen enerji kaynağını kullanırken insanların 3 kere düşünmesi lazım.

“Bu kullandığımız kömür nasıl çıkarılıyor..”

Dediğimiz gibi meslek grupları içerisinde  en zor olan, tehlike ve riski en üst seviyede olan meslek grubu madencilik.

Çünkü risk ölçüsü bireysel den ziyade tabiata bağlı olabiliyor.

Grizu patlayabilyor, tünel çökebilyor, toprak yer değiştirmek istiyor ve malesef üzülüyoruz.

Soma daki facia her nekadar tabiata bağlı olmayıp bir kul yapısı aletin arızası olsada genellikle Maden kazaları önlemleri nekadar alınabilsede tabiata bağlı olabiliyor.

İçerde yangın var ulaşılamıyor. Kömür, için için yanıp karbonmonoksit gazı yayıyor. nefes almak için gerekli temiz hava bitiyor..

Yangını söndürmek için içerdeki oksijeni bitirmek gerekiyor. Oysaki içerde kalanların tek ihtiyacı o temiz hava…

Bir de tersane kazaları var. Orada tamamen önlemlere bağlı bireysel hatalardan bazen hata sahipleri bazen de günahsız durumdan haberi olmayan masumlar hayatını kaybedebiliyor.

Tehlikeli meslek gruplarında zamanla uzmanların belirlediği önlemler alınmak suretiyle riski en aza indirmeye çalışılmaktadır.

Kurye, motor üstünde trafikte seyir halinde işini yapan “insan” dır. İnsan dır unutmamak gerek..

Kurye yani insanın hayatta kalabilmesi için en önemli uzvu beyni koruyan kafatası, tam tabiriyle kafasıdır.

İnsanın yolda yürürken bile kafasına saksı düşmesi suretiyle Ölüm tehlikesi yaşayabilir. Ancak yürürken saksı düşmesi oranı ile Kurye nin kaza sırasında kafasına darbe alması oranı arasında büyük bir fark vardır.

Motosiklet tercih edilme, edilmeme sebebiyle kullanımı diğer araçlara göre daha az olduğu için, Kaza yapan her motosiklet sürücüsü hız yapmak veya tehlikeli kullanmaktan ön yargı ile kamu vicdanında yargılanmaktadır.

Oysa gayet yavaş gittiği halde sarhoş bir araç sürücüsü yüzünden  bir Kurye Arkadasımız  hayatını kaybetmiştir.

Her meslek grubunda olduğu gibi Kurye de işini yaparken hayatına devam etmek, akşam evine, çocuğuna , ailesine ulaşmak ister.

Bunun içinde işini yaparken azami dikkatle yapmalı kendini riske atacak hareketlerde bulunmamalı, dahası kendisini zor durumda bırakacak diğer araçlara ve doğa şartlarına dikkat etmelidir.

Kaskının yanında mutlaka göğüs kafesini ve omurgasını koruyacak motosiklet montunu giymelidir.

Sakat kalabilmenin en önemli noktalarından Diz kapağı bölgesini mutlaka güvenlikli pantolon veya dizlik le korumalıdır.

Motosiklet çizmeleri ile ayak bileklerini ve diz altı kaval kemiğini korumalıdır.

eldivenlerini asla unutmamalı dır ki en ufak düşmede bile ilk yer teması istem dışı olmak üzere eller dir.

Ve En önemlisi Kurye Kaskını asla çıkarmamalıdır.

Ülkemizde nerdeyse 30 yıldır Motosikletli kurye mesleği vardır. ve Şartlar ne olursa olsun olmaya devam edecektir.

Kaza ne olursa olsun can kaybına sebep olabileceğini her daim aklımızdan çıkarmamalıyız.

önlemler nekadar alınırsa alınsın amacı kaza riskini en aza indirmektir.

Her meslekte “İş Kazası” kaçınılmazdır.

Hayatını Kaybedenlere Allah tan Rahmet diliyoruz.

Yakınlarını Kaybedenlere Allah Sabırlar versin..

Soma Acımızdır.

 

Bu Metin İzinsiz Kullanılamaz..