Her motosiklet sürücüsü Moto Kurye olabilir mi?

Taksinin hayatımıza girdiği yılları bir hatırlayalım. 1980’li yılları. Nüfusun, kalabalığın ve trafik kargaşasının henüz hayatımıza girmediği, kocaman silindirli, çok benzin yakan dev gibi araçların çalıştığı zamanları.

Fakat o zamanlar şartların değişmesi ile birlikte, o dev araçlar, daha küçük ve daha az yakıt yakan araçlara dönüştü. Ve öyle bir zaman geldi ki bu da yetmedi Moto Kurye hizmeti diye bir kavram duymaya başlar olduk.

Maksat sadece çantada taşınabilen ufak paketlerin ve ya evrakların şehir içinde bir yerden bir yere ulaştırılmasıydı.

Üzerinden neredeyse 40 yıl geçmesine rağmen alternatifleri de henüz yeni yeni yani ortalama 10 senedir ortaya çıkmaya başladı.

Taksi hizmetlerinin sorgulanmaya başlandığı ve onun yerine özel bir hizmetin yerleşmeye başlamasıyla benzer uygulama da maalesef Motor Kurye sektöründe de uygulanmak isteniyor.

Biz şimdi bu iki farklı ama birbirine de paralel sektörün hizmetlerini bir karşılaştıralım.

Taksi; taşıma kapasitesi 4 kişi olan, muhtemelen bagajında dev gibi bir tüpü bulunan, Emniyet kemeri takmayan ve gündelik kıyafetle koltuğu en arkada araç kullanan, kurallara %50 seviyesinde uyan / uymayan, sol elinde sigarası olan ve kendi kurallarını kendisinin belirlediği resmi özel bir ulaşım aracı.

Bunların yanında da belirlenmiş olan fiyat tarifesinden asla memnun olmayan, düşük olduğundan şikayet eden,  resmi özel bir ulaşım aracı sürücüsü…

Diğer yandan paralel sistem; VIP sistem bir araç konforu, konuşmasını bilen, kibar, müşterinin istediği kurallara uyan, daha gitmeden ne kadar ödeyeceğinizi bildiğiniz, kapıdan kapıya hizmet aldığınız bir oluşum. Ve müşteri için bu hizmete rağmen daha ucuz.

Yasaldır ya da değildir tartıştığımız konu bu değil elbette ama olabiliyorsa lütfen resmi taksiler de böyle olsun.

Şimdi bir de aynı olayı Moto Kuryecilik sektöründe sorgulayalım

Moto kurye kavramı özellikle pandemi ile birlikte, adı çok sık duyulan bir meslek haline geldi. Bir çok haber ajansı, medya, hatta sivil halk bile moto kuryeler ile ilgili sık sık haber duyar ve bilgi paylaşımı yapar oldu. Bu durum büyük bir avantaj gibi gözükse de, her şeyde olduğu gibi moto kuryelikle ilgili de pek çok bilgi kirliliği oluştu. Bu yazımızda kuryelerle ilgili oluşan bu bilgi kirliliğini gidermek adına, bilinen yanlışları ve bu yanlışların doğrularını ele almaya çalışıyoruz.

Paralel sistem, gezmek için motosiklet almış, kafasına göre zamanlarda yola çıkan, yağmurda ortalarda görünmeyen, taşıdığı her ne olursa olsun hiçbir güvencesi olmayan (kaybolan ya da zarar gören gönderilerde yaptırımı olmayan), dahası kim olduğu belli olmayan motosiklet kullanıcılarıdır.

Basitçe görüldüğü gibi; taksicilik ek iş olarak yapılabilir. Dolayısı ile profesyonelliği tartışılır. Ehliyeti olan herkes taksici olabilir.

Yani Her motosiklet sürücüsü Moto Kurye olabilir mi?

Hayır! Ancak Moto Kurye olmak bir deneyim ve iş disiplini gerektirir.

Her motosiklet sürücüsü Moto Kurye olamaz.