Taksinin mazisini tartışmaya gerek yok değil mi? Şoför Melahat’i, Artist Kazım’ı nasıl unuturuz.

Tarihlere bakarsanız 80’li yıllar. Trafiğin ve kalabalığın henüz bize uğramadığı büyük silindirli çok benzin yakan dev gibi arabaların çalıştığı zamanlar.

Ancak o zamanlar şartların değişmesi ile beraber küçük ve daha az yakan araçlara dönüştü. Öyle bir zaman geldiki bu değişim bile yetmedi ve Moto Kurye hizmeti ortaya çıktı.

Amacı sadece çantada taşınabilen gönderilerin şehir içinde bir yerden bir yere ulaştırılmasıydı.

Neredeyse 30 sene geçmesine rağmen alternatifleri yeni yeni ortaya çıkmaya başladı.

Taksi hizmetinin sorgulanmaya başlandığı ve yerine özel bir hizmetin yerleşmeye başlamasıyla benzer uygulama da Motorlu Kurye sektöründe de uygulanmak isteniyor maalesef.

 

Şimdi bu iki farklı ancak paralel sektörün hizmetlerini karşılaştıralım.

Taksi, sarı renkte, taşıma kapasitesi 4 kişi olan, muhtemelen bagajında dev gibi bir tüp, Kemer takmayan ve gündelik kıyafetle koltuğu en arkada kullanan, kurallara %50 seviyesinde uymayan, sigara içen ve kurallarını kendisinin belirlediği resmi hususi ulaşım aracı.

Tarifesi de asla taksiciyi memnun etmeyen derecede düşük!

Paralel sistem, vip sistemde araç konforu, konuşmasını bilen, kibar, müşterinin istediği kurallara uyan, daha gitmeden ne kadar ödeyeceğinizi bildiğiniz, kapıdan kapıya hizmet aldığınız bir oluşum. Ve müşteri için bu hizmete rağmen daha ucuz.

Yasaldır ya da değildir bunu tartışmıyoruz tabi ki ama olabiliyorsa lütfen resmi taksilerde böyle olsun.

 

 Şimdi de aynı olayı Moto Kurye mesleğinde sorgulayalım

Moto kuryelik pandemi ile birlikte, adı dillerden düşmeyen bir meslek haline geldi. Bir çok haber ajansı, medya, hatta sivil halk bile moto kuryeler ile ilgili sık sık haber ve bilgi paylaşımı yapar oldu. Bu durum büyük bir avantaj olsa da, her şeyde olduğu gibi moto kuryelikle ilgili de bilgi kirliliği oluştu. Bu yazımızda kuryelerle ilgili oluşan bu bilgi kirliliğini gidermek adına, bilinen yanlışları ve bu yanlışların doğrularını ele alacağız.

Paralel sistem, gezmek için motosiklet almış, kafasına göre zamanlarda yola çıkan, yağmurda ortalarda görünmeyen, taşıdığı ne olursa olsun hiçbir güvencesi olmayan (kaybolan ya da zarar gören gönderilerde yaptırımı olmayan), dahası kim olduğu belli olmayan motosiklet kullanıcılarıdır.

Basitçe görüldüğü gibi; taksicilik ek iş olarak yapılabilir. Dolayısı ile profesyonelliği tartışılır. Ehliyeti olan herkes taksici olabilir.

Ancak Moto Kurye olmak bir deneyim ve iş disiplini gerektirir.

Her motosiklet sürücüsü Moto Kurye olamaz.