Moto Kurye Eğitimi – 1. Bölüm

By Kurye

Bir Motokurye nin eğitimi bölüm 1

Motokurye bazen işleyiş olarak taksiciliğe benzetilebilir. Ancak aradaki farkı anlamak için empati kurmaktan daha fazlasının yapılması gerekir.

Taksi sürücüsü aracını çalıştırdıktan sonra önce durağına gider ve çalışma sırasına göre gelebilecek çağrıyı bekler. Çağrıya göre adrese gider, yolcusunu alır ve yolcunun tarifine göre gideceği yere gider. Yolcu inmek istediği yeri belirtir ve yolcu inince taksinin seferi biter. Ya merkezden gelen anonsu bekler ki bu nadiren olan olaydır ya da yolu üzerinde yolcu almaya çalışır.

Gelelim Moto Kurye ye;

Mesaiye başlama saati olan sabah 8:30 da ikamet ettiği yerde motorunu çalıştırmış operatöre durumunu bildirmiştir. Operatörün yönlendirmesine göre İstanbul da ihtiyaç duyulabilecek merkezi bir bölgeye ya da ilk işine direk yola çıkar. Eğitimli bir Moto Kurye gideceği firmayı büyük ölçüde ismi ile bilir ve direk adrese gider. Bilmediği ya da yeni bir müşteri bildirimi söz konusu olduğunda ise semt, cadde, sokak, kapı no kombinasyonu ile adrese ulaşır.

Gönderiyi aldığı adresten gideceği adrese de bildiği nokta ve adres deneyimleri ile ulaşır. Bilmiyorsa ona tarif eden yön veren herhangi kimse yoktur. Bu aşamada tamamen kişisel bilgi ve yol tercihlerini kullanarak en kısa sürede adrese ulaşır.

Gönderi teslim edildikten sonra yol üstünde tekrar gönderi toplayamayacağı için operatörün yönlendirmesine bağlı yeni adrese ulaşır. Alınan gönderi yine teslim edilmek üzere yola çıkar.

Bu döngü akşam mesai bitimine kadar devam eder. Moto Kurye yersiz bahaneler le (motoru bırakıcam, şöfor değişecek, ben karşının moto kuryesiyim, kısa mesafe gitmem gibi) verilen işi almamazlık etmez.

Güzergâh seçimleri, trafiğin olası durumu, hava değişimleri gibi etkenlerin anlık yada belirli değişimlerine anında ayak uydurur ve çözümleme ile görevini yerine getirir.

Bunları yaparken kaza ve hava durumu risklerini göz önüne almak ta Moto Kurye nin en önemli özelliğidir.

 

Tagged under:

error: Content is protected !!